torsdag 1 april 2010

Idag har det varit en sån där bra dag som man kan vara ute och leka hela dagen och det har mina barn varit. I förmiddags gick dom först till förskolan och firade påsk. Utklädda som påskkanin och påsktrollgubbe. Det var mycket uppskattat. under tiden tvinga jag med min man och fixade lite pappersarbete och åkte runt. inte så uppskattat kanske. Jag trodde inte det skulle ta sån tid men han trampa nästan på gasen när jag kom ut ...(upsi)

Sen hem och börja vårstäda i trädgården. bort med allt vinterbråte som man av nån konstig anledning samlat på sig under vintern. Det fanns även en del adventspynt kvar men till vårat försvar så sattes det dit tidigt i december och sen kom ju snön så vi har ju inte kommit åt sladdarna. Passade på att sopa framsidan ordentligt och plockade fram utemöblerna samt pyntade med påskris!
Så nu känns våren sådär härligt påtaglig.

Ungarna har ju nästan varit ute mest hela dagen och Alva var så trött nu på eftermiddagen att hon inte orkade äta fast det var köttfärssås och spagetti (hennes favorit). Vi hade även granntanten och hennes barn på besök så det en liten fika efteråt men inte ens det orkade hon och då är man trött ;)

Nu har barnen badat och lagt sig. Cristian jobbar eftermiddag och jag får soffan och tv´n för mig själv... Men jag känner mig trött jag oxå så det blir nog en tidig kväll för mig oxå!

1 kommentar:

  1. Härligt och vara ute hela dagen, maja har med varit ute och lekt , hon är så glad att man kan gräva nu i sandlådan igen =)

    SvaraRadera

har du något att säga?