lördag 21 november 2009

Intresset att börja blogga igen har funnits ett tag och jag har gjort mer än ett försök men tappat blogglusten i samma andetag som jag börjat nästan.

men nu kör vi


Lördag idag och jag är ledig hela helgen, tyvärr så jobbar ju cristian förmiddag och nästa helg är det tvärtom. Han är ledig medans jag jobbar men men... skönt att slippa fixa barnvakt hit och dit iallafall. Iallafall så har helgen hittils gått i lugnets tecken och sånt gillas skarpt. Igår så var vi först bara en sväng till stora staden brevid för köpa present, då Alva ska på diskokalas imorgon. jag hade väl oxå i ett svagt ögonblick lovat henne ett nytt halsband och lite fina hårspännen. Sen åkte vi hem och inledde fredagsmyset...myyyyysigt värre!

Fick även besök av bästaste Bea som var kvar ända till kl 2 inatt. Mycket snack och lite cigg blev det, precis som det ska vara när hon kommer. Cristian beställde även lite öl av henne så det var en fröjd att få öppna en 3,5 á när barnen sov och känna den där lite bonnlurkiga goda smaken...aaah!

By the way...tog baconsprutan i torsdag hela familjen... Alva var jätte nervös redan innan vi gick in och vi försökte prata lugnande med henne men det var ganska hopplöst (betänk att detta är ungen som behövde 3 besök hos tandläkaren innan hon ens vågade öppna munnen) vi känner ju vår lilla tjej. Så det var med starka muskler från pappa och svagt mammahjärta som hon fick sprutan. Benji blev oxå rädd för sprutan men jag tror att han mest var påverkad av sin syster. jag var förövrigt förvånad att den inte gjorde ont. Kände nada vid sticket men igår så började den värka och gör så fortfarande. Kände mig oxå lite halv krasslig, typ som när man håller på att bli sjuk igår men det botades snabbt med en alvedon... barnen däremot har inte känt nått alls eller dom har inte sagt nått iallafall om det

nu är det dags för lördagsgodis och filmmys...myyyyyyyys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

har du något att säga?