torsdag 26 november 2009

Trökig torsdag... Ledig idag igen... är faktiskt ledig ända till måndag, mysigt värre för då kan jag ha mysfrukost på söndag med barnen och tända ljus och allt det där...myyyys

idag tog jag och barnen bussen ner till centrum. Dom är ju stora så ingen av dom åker vagn längre och det är för långt för dom att gå eller nja kanske för långt för mitt tålamod att gå ner med barnen. Ser framför mig hur det skulle ta 14 timmar, oändligt med tjat och jag skulle till slut få bära båda två och sen skulle vi alla tre sätta oss och gråta i ett dike... så vi tar bussen istället!

Väl nere på stan så åt vi lunch på birgers och sen gick vi till frisören och fick Benjamin klippt. Behövdes verkligen då han blivit så långhårig. Inte för att han INTE var fin i långt hår men i dessa mösstider så ser han ju ut som han rumlat ur sängen hela tiden. Vilket isig är ganska gulligt för en mamma kanske men jag är oxå en sådan mor att jag vill att mina barn ser hela,rena och välvårdade ut. Det är också orsaken till varför min dotter INTE har lugg. Hon har som mig, virvlar och lite halvt lockigt hår och det är en sak att stå och stajla sig själv men lite överkurs kanske att stå med hennes lugg på det viset. Så därför är min dotter lugglös och sonen kortklippt... Då sköter välvårdandet sig själv !

Nu ska vi sätta oss och äta... lite sent men så är det ibland...
kraaaaam

1 kommentar:

  1. Skulle behövar få iväg viktor till frisan och Maja så att vi kan snygga till viktors långa hår, han är fin i sin långa lugg och det men det skulle behövas klippas till lite här och var men han VÄGRAR.
    Och maja henne skulle vi behöva snygga till lite med , vill klippa henne kort så att allt är jämn långt och kanske kanske har jag fått henne och gå med på det :-)

    SvaraRadera

har du något att säga?