lördag 19 december 2009

Lediga helgen just nu, mycket mycket skönt. Den inleddes igår med julbord tillsammans med jobbet. Mycket trevligt och uppskattad även om tillställningen var nykter och jag var hemma strax efter nio. Men julmust är underskattat ;)

Annars går helgen i kalasandets tecken. Imorgon ska Alva ha sina kompisar först här på kalas/disco sen på sena eftermiddan kommer släkten och firar. Live halvt bökigt med allt på samma dag men samtidigt skönt att få det gjort. hon fyller ju sen på måndag, och då får hon bli firad där. Dom brukar alltid ge en tandborste eller liknande i present. Myckte bra och det blir lite roligar att borsta tänderna då oxå!

Så idag har vi försökt städa så mycket vi bara kan och baka lite så vi har lite att bjuda på! Ska göra två tårtor oxå men det får bli imorgon istället!

C har nu åkt iväg för att jobba, barnen sover och jag... vet inte riktigt vad jag ska hitta på... slötittar lite på pirates 2: ska nog ta mig en pepparkaka och en kopp varm choklad. kanske tända ljus och bara mysa ner mig här i soffan... låter som en mycket bra ide!

3 kommentarer:

  1. skönt med ledig helg,
    och visst blir det intensivt med två kalas på samma dag men det är skönt och kul ändå , och när man väll börjat parta kan man ju lika gäran fortsätta ;-)
    ses imorgon , ser frameomt dina bakverk du är så duktig på det,, fattar inte hur den genen kunde missa mig
    kramis

    SvaraRadera
  2. tända ljus och mys i soffan är också underskattat tycker jag! =)

    SvaraRadera

har du något att säga?