onsdag 17 mars 2010

Händer inte så värst mycket just nu... barnen är på dagis och jag har tillbringat dagen vid datorn och skrivit... skrivit skrivit och skrivit så nu är fingrarna trötta . Tur att jag tycker det är så roligt annars skulle bara facebooka hela dagen istället

Har funderat många gånger på att skriva en bok. Har fifflat på olika storys och kategorier och det som drar mest är nog barn och ungdomsböcker i stil med Maria Gripe... älskar hennes böcker och har alltid gjort det och njuter av att läsa dom äve nu i vuxen ålder . Undrar om det kanske har något att göra med man är från nyköping och jobbar på gripemuseet. Ni vet att maria gripe bodde i nyköping en längre period... mmm intresseklubb kanske men men

Anywho...på tal om skriva så träffade jag min gamla klasskompis från gymnasiet på väg hem igår från nyckelteatern ( som gick jätte bra by the way) vi kom in på just skoltiden där vi gick teaterlinjen och hamnade i ett nostalgisk tillstånd. En av det dom roligaste grejerna vi gjorde var en julpjäs som hette Fuck och Fjant som var lite inspirerad av grinchen. Den handla om två små pojk troll som enkelt planerade att förgöra julen... ren komik och när vi började rabbla igenom den skratta vi så högt att vi nästan trodde vi skulle bli avslängda ...

Tänk att det är 7-8 år sen !
tiden har gått fort!


Nä nu väntar jag på min man som varit borta på jobbresa sen igår morse... Sen hämta barnen, kanske hem en stund och sen iväg på dans och teater

tooddiluuuu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

har du något att säga?