söndag 14 mars 2010

Ny start...hm...

Jag hamnade i ett bloggdeppo och orkade inte blogga. Inte för något igentligen men det fanns ingen inspiration till det bara...

Har nog hänt en del oxå kan jag tro... Jobbar inte längre kvar som personlig assistent då det inte funkade med brukaren alls ... men självklart kommer jag sakna mina goa workmates där ändå men som tur är så finns det facebook ;)

En annan anledning till att jag sa upp ( japp djärvt och kanske idiotiskt butt butt...) var att det skulle krocka så mycket med mitt arbete som dramaledare för barn och ungdomar. Det är ju absolut mitt drömjobb och som jag arbetat med det i snart 7 år så för mig är det inte så svårt att prioritera vad som känns viktigast. och bara sekund efter ja sa upp mig så fick jag ett annat teaterjobb som fortfarande är under uppbyggnad (kulturnissar som bestämmer är inte direkt dom snabbaste tyvärr...;) ) Men så som en klar blixt från himmlen så fick jag ett samtal för några veckor sen om att börja arbeta med nyckelteatern ( teater med utvecklingstörda och funktionshindrade). Så på tisadg börjar jag där oxå... känns både sådär supernervöst och jätteroligt!!

Tyvärr och det måste ju tilläggas så kan jag inte leva på min lilla teater "karriär" så självklart måste jag ju jobba för brödfödan och det som funkar bäst... så för att kunna äta kakan samtidigt som jag har den kvar så funkar det allra bäst att vara vikarie. Så därför är jag nu tillbaka på mitt gamla jobb inom omsorgen (utvecklingsstörda och funktionshindrade) och jobbar igen. Känns så bra... både i plånkan och i hjärtat :)

great inte sant... !!!

1 kommentar:

  1. oj, här har de hänt grejer... Nytt jobb o hej o hå! Men skönt ändå att de känns bra nu!

    Och du, ang. skottningen..Jag lovar att om jag känner mig sugen någon dag på att skotta så tar jag er tomt också! Dock känns risken pytteliten att jag någongång känner mig sugen på snöskottning!haha!
    Ha de bra!

    SvaraRadera

har du något att säga?