torsdag 10 mars 2011

dagarna tickar på och jag hinner oftast inte... knappt har söndagen avslutats innan helgen kommer. Men jag klagar inte, inte mycket iallafall... ioförsig så är ju helgerna skönast... ALLTID!
Men det går så fort.

Min tid består mest av jobb av olika slag och han, den där där jag är gift med och dom två små trollisarna!

Mycket jobb alltså, blandat både omsorgen och teatern. Sånt gillar jag skarpt!!! .
Men framför allt har jag hittat en passion här i min vardag. Inredning... Vi flyttade ju till vårt hus sommaren -09 och det enda vi gjorde var typ barnens rum då. vi skulle även göra vårt sovrum men det bidde inte av. Nu snart 2 år senare så ska vi byta sovrum med dottern. alltså ska vi flytta ifrån det största rummet till det minsta. resonemanget för det är ju att Álva faktiskt behöver mer space till leksaker och annat som hon tycker om och vi har nog aldrig haft andra utomstående i vårat sovrum så varför behöva sällskapsyta??
Nej nej... om ni undrar så var ju detta självklart min ide ...är det inte alltid så? JO! Men cristian protesterade mest i början innan han förstod att han skulle få köpa en ny platt-tv hoho

Men tillbaka till inredningen... Vibörjade göra iordning köket förra sommaren och hittade min stil direkt... lantlig charm!
Inte det ljusa och sockersöta romantiska utan mer i jordiga toner med inslag av vardagsromantik... ska försöka få till lite bilder.Íallafall, sen grunden blev klar så har det blivit en fröjdesam känsla att hitta dom små tingen som gör huset till ett hem... love love love
Nu har köket fått mest uppmärksamhet men pga omflyttningen här hemma så kommer den sprida sig... kärlek mina damer och herrar...!!!

nä nu ska jag börja förbereda barnen för natten och förbereda morgondagen... Har en kort arbetsdag imorgon!

ha´de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

har du något att säga?