söndag 13 mars 2011

Vikten av goda vänner omkring sig!

Idag har träffat en av mina vänner. Jag lärde känna henne under tiden jag jobbade som personlig assistent, jag hade börjat några veckor tidigare och hade henne på inskolning. På den inskolningen pratade vi visst inte bara jobb utan det blev en himlamassa prat om var man bodde, hur man bodde, man,barn och intressen... ja mycket han vi prata om under tiden som arbetskamrater och även om vi aldrig jobbade tillsammanssamma tider så var det vi bytte av varandra. Vi kom ganska snabbt mycket bra överens och det var en liten sorg att lämna henne och dom andra tjejerna oxå förståss när jag slutade. Men vi höll kontakten och vi började träffas hela familjerna. Våra män kom bra överens och barnen som är i samma åldrar tycker mycket om varandra.

Det här äralltsåtvå familjer som bor i liknade områden och hus. Killarna jobbar inom industri och vi damer är uskor. våra äldsta barn heter båda Alva och är av årgång 04 och sen kommer dom mindre barnen som är 06´or. Sen har ju dom en liten född 08. Detta var alltså barnen vi tog handom igår om ni inte förstod det... ;)

Förutom det har familjerna liknade intressen så ni kan tänka att liksom bara "klickar"

Denna tjej räknas nu som en av mina riktigt nära vänner... och sånna ska man rädd om. Just nu behöver hon mig lite xtra och jag tänker på henne och vet att detta kommer att gå bra...uppåt och framåt min vän... uppåt och framåt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

har du något att säga?